‘Normaal om aan maatstaven Code te voldoen’

,,Het is jammer dat het niet voor álle organisaties vanzelfsprekend is om de Code Verantwoordelijk Marktgedrag toe te passen. De bedrijven die nu hun handtekening hebben gezet, doen dit wel en daar zijn we blij mee. Het helpt mee om de branche duurzamer te maken.’’ Aan het woord is Kees Blokland, voorzitter van de commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag, over acht nieuwe deelnemers aan deze duurzame code voor de schoonmaakbranche.

De ondertekenaars zijn Aanbestedingsondersteuner.nl, Care Dienstengroep, Carea Facilitaire Dienstverlening, Facilitaire Diensten Weesp, ISI Clean BV, MKS Schoonmaak, Perfektion BV en Helpelientje. De nieuwe Code ambassadeurs, allen met veel ervaring in de schoonmaakbranche, zaten op één lijn. ,,Het is triest dat we nog steeds opdrachtgevers en opdrachtnemers moeten opvoeden. Maar wij gaan hiermee door en willen dat onze werknemers het naar hun zin hebben. Dat vinden wij belangrijk’’, aldus Jaap Veldhoen van Carea. Eenzelfde geluid klinkt bij Facilitaire Diensten Weesp. ,,Wij willen goed zijn voor onze werknemers en onze klanten. De code sluit hierbij goed aan.’’ Marcel Grob van Care Dienstengroep voegt toe: ,,‘We zijn een net en fatsoenlijk schoonmaakbedrijf, hanteren normale tarieven en zijn goed voor ons personeel. Maar we zien in de branche nog veel nadruk op prijs.’’ Blokland bevestigt dit: ,,De meeste winst is te behalen bij de opdrachtgevers. Maar ook opdrachtnemers kunnen nog een stap maken door minder nadruk op de prijs te leggen.’’ Volgens Blokland mag de opdrachtnemer van de opdrachtgever verwachten dat die ook zelf de Code ondertekent. ,,De Code is een moreel appèl en uiteindelijk begint het bij de wil van partijen om conform de Code te werken.’’

actueel
13-11-2017 13:11

Best bekeken

Introductie nieuwe luchtzuiverende en geurabsorberende folies

Fleetshield introduceert twee nieuwe folies voor binnenruimtes: een luchtzuiverende VOC Active folie en een geurabsorberende OLF Active folie met antibacteriële werking. De folies kunnen ook door uw eigen medewerkers worden aangebracht nadat zij hiervoor een opleiding hebben gevolgd bij ...

Wie ga je verbazen?

Ruim op tijd kom ik aan bij de vergaderlocatie waar ik een klant voor een overleg ga ontmoeten. Behalve een koffiecorner zijn er ook werkplekken. Een groot reclamebord bij de ingang vertelt me ‘Uw kantoor is ónze lobby’, en belooft mij Print Service, Gratis Wifi én het ...