‘Kantoorbus’ om files te omzeilen

Sinds een jaar heeft supermarktketen Colruyt een eigen Kantoorbus rijden tussen Gent en Halle, ten zuiden van Brussel. Aan boord zijn 28 werkplekken gemaakt. Iedere stoel is voorzien van een tafel, usb-aansluiting en stopcontact. De bus is verder voorzien van snel WiFi, een printer, een toilet en verse koffie.  

‘Office on Wheels’ is opgezet met het expertisecentrum Smart Mobility (voorheen Vlaams Instituut voor Mobiliteit) en de Beroepsvereniging van autobussen autocarondernemers (BAAV). De proef wordt dit najaar uitgebreid; er komen negen nieuwe kantoorbuslijnen tussen Brussel en Antwerpen. Hier kunnen zowel bedrijven als individuele werknemers een plekje aanvragen, maar het is de werkgever die uiteindelijk de rit betaalt aan de autobusondernemer. Als alles volgens plan verloopt, komen er twee lijnen tussen Antwerpen en Brussel, vier lijnen met als bestemming Antwerpen en drie met als bestemming Brussel. Uit de twee lopende proefprojecten bij Colruyt Group en EY (accounts- en adviesorganisatie, red.) blijkt nu al dat 97 procent van de gebruikers tijd wint met de kantoorbus en dat 88 procent een betere work-life balance kan realiseren. In de bus, die vertrekt vanaf een vast opstappunt en onderweg nergens stopt, kan in alle rust gewerkt worden. Ook vergaderen is mogelijk door het kunnen omdraaien van busstoelen. Uit de praktijk blijkt dat dit ook inderdaad gebeurt.

actueel
12-01-2018 08:01

Best bekeken

Goed tekeningbeheersysteem is van strategische waarde

Een goed doordacht en opgezet tekeningenbeheersysteem vormt een uiterst belangrijke transparante schakel in de communicatie met betrokken partijen. Het belang van een eenduidig, goed opgezet strategisch tekeningenbeheersysteem komt vooral tot uitdrukking bij belangrijke interne processen op gebieden ...

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...