‘Maak je eigen concurrent’

Op de VSR Kennisdag 2017 over Digitale verleiding vertelde Leon Hermse, business development manager bij Vebego en verantwoordelijk voor Cleandeal.nl, op enthousiaste en zeer open wijze over het ontstaan van het online platform voor schoonmaakproducten.

Bij de ontwikkeling van Cleandeal.nl leerde Hermse lessen, zo vertelde hij in Koetshuis De Haar in Haarzuilens. ,,We hadden het naar onze mening allemaal briljant uitgedacht. Als een mooie Audi A6 die je de garage uitrijdt. Maar daarmee neem je een enorm risico. De markt vraagt andere dingen en dan moet je de Audi de garage weer inrijden om aanpassingen te doen.’’ Zo leverde Cleandeal eerst alleen na betaling. ‘’Daar zijn we van teruggekomen. Je kunt niet heen om kopen op rekening.’’ De inzichten die achteraf zijn verkregen, leverde bijvoorbeeld ook andere doelgroepen op. En de laatste ervaring met fraude, zo deelde Hermse. ,,Daar moet je enorm mee oppassen als webwinkel. Als voorbeeld tweehonderd man tegelijkertijd ineens op rekening spullen bestellen en nooit afrekenen. We hebben nu een partij in de hand genomen voor dat beveiligingsgedeelte.’’ Hermse gaf tot slot nog twee tips mee: ,,De traditionele klantbediening is terminaal. ‘There’s no place to hide’, dus (ook) onze branche wordt transparant.’’

06-12-2017 10:12

Best bekeken

Productinfo week 42

  Laptophouders   De laptophouders Ergo-Q330 en Ergo-T340 van BakkerElkhuizen zijn bekroond met de internationale Ergonomics Excellence Award. Een vertegenwoordiger van FIRA International Ltd, het gerenommeerde Engelse onderzoeksinstituut voor kantoorinrichting, reikte de prijs op 16 ...

Beheerder vergeet noodverlichting

Noodverlichting in kantoren wordt niet altijd goed onderhouden. Dat merken vooral de installatiebedrijven die het achterstallig onderhoud mogen doen. 'De brandweer komt nog noodverlichting tegen, die vijftien jaar geleden is aangelegd.' De eisen waaraan noodverlichting moet voldoen staan ...