‘Maak je eigen concurrent’

Op de VSR Kennisdag 2017 over Digitale verleiding vertelde Leon Hermse, business development manager bij Vebego en verantwoordelijk voor Cleandeal.nl, op enthousiaste en zeer open wijze over het ontstaan van het online platform voor schoonmaakproducten.

Bij de ontwikkeling van Cleandeal.nl leerde Hermse lessen, zo vertelde hij in Koetshuis De Haar in Haarzuilens. ,,We hadden het naar onze mening allemaal briljant uitgedacht. Als een mooie Audi A6 die je de garage uitrijdt. Maar daarmee neem je een enorm risico. De markt vraagt andere dingen en dan moet je de Audi de garage weer inrijden om aanpassingen te doen.’’ Zo leverde Cleandeal eerst alleen na betaling. ‘’Daar zijn we van teruggekomen. Je kunt niet heen om kopen op rekening.’’ De inzichten die achteraf zijn verkregen, leverde bijvoorbeeld ook andere doelgroepen op. En de laatste ervaring met fraude, zo deelde Hermse. ,,Daar moet je enorm mee oppassen als webwinkel. Als voorbeeld tweehonderd man tegelijkertijd ineens op rekening spullen bestellen en nooit afrekenen. We hebben nu een partij in de hand genomen voor dat beveiligingsgedeelte.’’ Hermse gaf tot slot nog twee tips mee: ,,De traditionele klantbediening is terminaal. ‘There’s no place to hide’, dus (ook) onze branche wordt transparant.’’

actueel
06-12-2017 10:12

Best bekeken

Sturen op bezettingsgraad optimaliseert gebouwgebruik

De kantorenmarkt zit in zwaar weer. Het aanbod van ruimte is velen malen groter dan de vraag. Tegelijkertijd veranderen de maatschappij en de manier van werken snel. Het nieuwe werken heeft met name door de mogelijkheden van ict een snelle vlucht genomen. Werken anywhere, any time, any device begint ...

Veilige kersversieringen onontbeerlijk

Nederland ontbeert duidelijke regelgeving met betrekking tot de brandveiligheid van versieringmaterialen zoals kerststukjes. Daarom werkt het centrum van normalisatie NEN aan een eenduidige richtlijn. Aan deze Nederlandse Technische Afspraak (NTA), met nummer 8007, werken landelijke organisaties mee ...