40% millennials denkt op 70ste nog te werken

Vier op de tien millennials verwachten op hun zeventigste nog aan het werk te zijn. En om dat leuk te houden, is een grote meerderheid bereid om zich voortdurend te ontwikkelen. Dat blijkt uit onderzoek van ManpowerGroup Nederland onder ruim 1100 werkende millennials. 

94 Procent van de respondenten is bereid om tijd te investeren in hun vaardigheden, 75 procent vindt het ook niet erg om geld te stoppen in hun professionele ontwikkeling. „Deze groep mensen kijkt op een heel andere manier naar de arbeidsmarkt”, zegt Jeroen Zwinkels, algemeen directeur bij ManpowerGroup Nederland tegen het AD. „Meer mensen realiseren zich dat het werkzame leven er door toenemende vergrijzing en digitalisering anders uit gaat zien. Daardoor heb je niet meer één carrière, maar kunnen dat ook drie totaal verschillende carrières zijn.
Millennials kijken volgens Zwinkels op een andere manier naar het fenomeen baan, inclusief vast contract en vast inkomen. „Ze zijn zich bewust van het werk dat ze doen en vragen zich voortdurend af of ze ergens energie uithalen”, verklaart hij. Uit het onderzoek blijkt dan ook dat 82 procent van de millennials tevreden is met zijn of haar huidige baan. Het salaris speelt daarbij een belangrijke rol (33 procent), maar ook fijne collega’s (22 procent) en een goed toekomstperspectief (15 procent) zijn voor hen redenen om bij de huidige werkgever te blijven. Zwinkels: „Voor veel werknemers is dit – door de krappe arbeidsmarkt - het moment om na te denken over de toekomst en te bedenken wat ze zoeken in een werkgever.” 

actueel
31-01-2019 16:01

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...