Augmented reality helpt bij aanschaf bankstel

Mooie bank. Maar hoe zou hij staan in de huiskamer? Webwinkel Wehkamp heeft daarvoor nu zijn app uitgebreid zodat klanten precies kunnen zien wat de mogelijkheden zijn.  Augmented reality is daarbij het toverwoord.  

Wehkamp is naar eigen zeggen de eerste retailer die deze feature in-app app aanbiedt. Er zijn andere woonretailers die ook iets met augmented reality doen, weet chief product officer Joost van Hilten. „Het grote verschil is dat bij Wehkamp alles in dezelfde app plaatsvindt: rondkijken, virtueel plaatsen en kopen.” Klanten kunnen in de app een model selecteren, waarna de bank virtueel in het beeld van het telefoonscherm wordt geplaatst. De nieuwe toepassing is vooralsnog alleen beschikbaar voor de iPhone en de Torino-lijn van Wehkamp. Later dit jaar worden meer meubels toegevoegd. Meer dan de helft van de aankopen bij Wehkamp wordt met een mobiele telefoon gedaan. Ook het aantal klanten dat via de app shopt, neemt volgens het bedrijf enorm toe. 

actueel
29-08-2018 09:08

Best bekeken

Kiezen tussen Lean en Agile niet nodig

Er zijn significante verschillen tussen Lean en Agile. Voor organisaties die hun slagkracht en wendbaarheid willen vergroten, klantgerichter willen werken en meer efficiëntie nastreven is de keuze daarom lastig. Wanneer kies je voor Lean en wanneer is Agile een betere methodiek? Volgens Martijn ...

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...