BREEAM-NL In Use voor schoonmaker CSU

Schoonmaakorganisatie CSU heeft op Vakbeurs Facilitair het verlengde en uitgebreide BREEAM-NL In-Use-certificaat uitgereikt gekregen. De certificering toont aan dat CSU voldoet aan de strenge duurzaamheidsrichtlijnen en is daarmee een kroon op de inspanningen van het bedrijf.   

BREEAM-NL is de Nederlandse versie van de internationale BREEAM-richtlijn om de duurzaamheidsprestatie van een gebouw te bepalen. De toevoeging ‘In-Use’ geeft aan dat het gaat om een gebouw dat niet alleen duurzaam gebouwd is, maar ook duurzaam in gebruik is: een hoge waardering. Het nieuwe certificaat is drie jaar geldig. Manager Kwaliteit Arbo en Milieu bij CSU Rob Boers: „De afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan de duurzame prestaties van ons gebouw. En met resultaat. Na de intensieve audit van W4Y was de conclusie dat we op de drie onderdelen Gebouw, Beheer, Gebruik allemaal drie sterren scoren oftewel een prestatie neerzetten die ‘Very Good’ is. Dat betekent dat we voor Beheer onze drie sterren behouden en voor categorieën Gebouw en Gebruik van twee naar drie sterren zijn gegaan. In Nederland zijn we het enige schoonmaakbedrijf dat voor zijn hoofdkantoor een BREEAM-NL In-Use-certificering heeft.”  

Duurzaamheid is topprioriteit bij CSU. De organisatie is zich bewust van zijn verantwoordelijkheid ten aanzien van mens en milieu. Dat komt tot uiting in het werken volgens standaarden zoals BREEAM en CO2 – Prestatieladder en in een groot aantal andere duurzaamheidsmaatregelen. Zo hanteert CSU circulair afvalsysteem (Dar!n), maakt het gebruik van circulaire bedrijfskleding (van 100% gerecycled materiaal) en heeft het hoofdkantoor een Energielabel A.

actueel
06-02-2019 16:02

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...