Baas heeft geen idee wat er leeft onder het personeel

Leidinggevenden zijn niet genoeg betrokken bij hun werknemers. Dat vindt het merendeel van werkend Nederland. 58 procent zegt dat hun leidinggevende niet op de hoogte is van hun bezigheden en prestaties. Daarnaast meent 48 procent van werkend Nederland dat werk beter uitgevoerd wordt als de manager meer feedback geeft. Managers laten dus steken vallen.   

De cijfers komen uit onderzoek onder 1.000 werknemers uitgevoerd door Protime, specialist in workforce management oplossingen. Managers zouden meer betrokken moeten zijn met hun personeel. Bijna een derde van de werknemers (31%) wil meer gecoacht worden. Er is dan nog wel werk aan de winkel. Een groot deel van de respondenten (39%) vindt namelijk dat hun manager eenzijdig communiceert. 
Kijkend naar de manier waarop managers momenteel hun team aansturen, valt op dat dit voornamelijk gebeurt op basis van doelstellingen (35%). Vooral in de logistieke en financiële sector zijn doelstellingen belangrijk (respectievelijk 45% en 47%). Daarnaast noemt 22 procent van alle respondenten dat zij juist worden aangestuurd op prestaties, gevolgd door persoonlijke ontwikkeling (18%), vaardigheden (15%) en gedrag (10%). Deze resultaten komen niet overeen met de wensen van werknemers. Meer dan de helft van alle respondenten (51%) ziet graag een grotere investering in persoonlijke ontwikkeling.

actueel
10-09-2018 14:09

Best bekeken

Kiezen tussen Lean en Agile niet nodig

Er zijn significante verschillen tussen Lean en Agile. Voor organisaties die hun slagkracht en wendbaarheid willen vergroten, klantgerichter willen werken en meer efficiëntie nastreven is de keuze daarom lastig. Wanneer kies je voor Lean en wanneer is Agile een betere methodiek? Volgens Martijn ...

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...