Betalen op festivals kan nu met mobieltje

In de rij staan voor muntjes of kluisjes bij de kassa. Muntjes die na een festival nog in je broekzak zitten. Bij de festivals die Apenkooi Events organiseert, is dat voorbij. De organisatie stapt over naar mobiel betalen met behulp van een app.

Organisaties als ID&T (Mysteryland, Thunderdome), Mojo (Lowlands) en Buro Pinkpop volgen de ontwikkelingen op de voet. Apenkooi Events deed vorig jaar onderzoek onder de bezoekers van zijn festivals. „Daaruit bleek dat 74 procent van onze bezoekers de voorkeur geeft aan direct elektronisch betalen bij de bar”, stelt Tom Veldhuis van Apenkooi Events in het AD. „Ze willen geen tussenkomst meer van muntjes of het opladen van bandjes. Vorig jaar hebben we ook een duurzaamheidstraject ingezet, en in lijn daarmee hebben we in Payconiq een partner gevonden waarmee we het betalen van consumpties snel en eenvoudig maken: via je smartphone. Zo zorgen we niet alleen voor minder uitstoot, maar ook voor minder rijen. En zo hebben onze bezoekers meer controle over hun betalingen. Tegenwoordig doen we alles al met onze smartphone, dus waarom ook niet betalen?”

actueel
16-04-2019 08:04

Best bekeken

Uitreiking trendrapportage

Beter inzicht in schoonmaakkostenGemeenten hebben een gedetailleerd inzicht in de schoonmaakkosten en zijn in staat deze kosten op een goede manier te sturen. Dat is een van de belangrijkste uitkomsten van de jaarlijkse trendrapportage facilitaire kengetallen gemeente, die de adviesgroep ...

Verstedelijking moet duurzamer

Duurzame ontwikkeling moet het centrale uitgangspunt worden bij de verdere planning van Nederlandse regio's. Dit stelt de VROM-raad in zijn advies 'Duurzame verstedelijking' dat de raad heeft aangeboden aan de demissionaire ministers Huizinga-Heringa (VROM) en Van Middelkoop (WWI). Terwijl duurzame ...