Deelautodienst krijgt permanente parkeerplekken op Schiphol.

In de parkeergarage van het World Trade Center op de luchthaven zijn zestien parkeerplaatsen met acht laadpalen gereserveerd voor de Smarts Fortwo. Hoewel Car2go’s in Amsterdam overal op straat geparkeerd kunnen worden, hebben de autootjes op de luchthaven vaste plekken. Om te garanderen dat een auto voldoende actieradius heeft om in Amsterdam te komen, geeft Car2go incentives aan klanten die de auto aan de lader parkeren.  

Als het batterijniveau van een auto onder de 20 procent is, verdwijnt de auto als beschikbaar in de app. Is de batterij onder de 30 procent, krijgt de klant die de auto aan de lader achterlaat 10 minuten gratis rijden cadeau. „Voor de luchthaven Schiphol is het een uitbreiding van de mobiliteitskeuze van reizigers”, legt Dieme Ketel, senior manager parking & mobility services bij Amsterdam Airport Schiphol, uit. „Sinds vorig jaar is Uber een aanvulling op reguliere taxi-aanbod, nu kunnen reizigers ook een deelauto pakken.”
In Amsterdam geldt het reguliere tarief van 0,31 euro per minuut. Op de luchthaven geldt een extra toeslag van 8,90 euro per rit, waardoor iemand voor een rit naar Amsterdam Zuid zo’n 15 euro kwijt is. Het deelautobedrijf van Daimler richt zich ook steeds meer op zakelijke klant en zakelijk reizigers en biedt ook pakketten aan. Zo kun je voor een vast bedrag een auto een paar uur of een dag mee de stad uit nemen. Schiphol is de tweede hub van Car2go buiten de ring van Amsterdam. Ook in Amstelveen Stadshart is de deelautodienst beschikbaar. 

actueel
09-10-2018 15:10

Best bekeken

Goed tekeningbeheersysteem is van strategische waarde

Een goed doordacht en opgezet tekeningenbeheersysteem vormt een uiterst belangrijke transparante schakel in de communicatie met betrokken partijen. Het belang van een eenduidig, goed opgezet strategisch tekeningenbeheersysteem komt vooral tot uitdrukking bij belangrijke interne processen op gebieden ...

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...