Denk aan ANNA en gebruik NIVEA

Het Nieuwe Beveiligen noemt beveiligingsbedrijf Securitas het. Door hospitality en security dichter bij elkaar te brengen moeten de gasten hun bedrijfsbezoek als prettiger ervaren. Beveiligers, maar ook (hospitality)medewerkers kunnen daar een grote bijdrage aan leveren. Als ze zich bewust zijn van de veiligheidsrisico’s en de juiste security mindset ontwikkelen.  

Met name de gastvrouwen en gastheren zijn hierbij van groot belang. Door hospitality als informatiebron toe te voegen aan het beveiligingssysteem kan de veiligheid enorm toenemen. Voor het ontwikkelen van de juiste mindset, worden verschillende tools ingezet. Denk bijvoorbeeld aan ANNA en gebruik NIVEA. Deze afkortingen betekenen: ‘Altijd Navragen en Niets Aannemen.’ En: ‘Niet Invullen Voor Een Ander.’ Slim doorvragen is een effectief instrument om genode van ongenode gasten te onderscheiden.
Het onderbewuste deel van uw brein heeft een veel grotere capaciteit dan het bewuste deel van uw brein. Kan het bewuste deel 72 bits aan data per seconde verwerken, het onderbewuste kan maar liefst 11,2 miljoen bits per seconde aan. Hoewel we de neiging hebben vooral te vertrouwen op onze ratio, is het verstandig ook naar het onderbewuste te luisteren, zeker als het gaat om veiligheid. Uw onderbewuste is vaak een feilloze indicator dat er iets niet klopt. Neem uw gevoel serieus, ook als u niet direct kunt duiden wat er precies mis is.
Heb daarnaast ook oog voor afwijkend gedrag en let daarbij op lichaamstaal. We communiceren onophoudelijk via ons lichaam, of we ons daar nu bewust van zijn of niet. Het lichaam is het lexicon van wat we denken, voelen en willen gaan doen en kan niet liegen. Heeft iemand bijvoorbeeld bij een temperatuur van dertig graden een hand in zijn zak, dan heeft hij misschien iets te verbergen.

actueel
07-09-2018 08:09

Best bekeken

Kiezen tussen Lean en Agile niet nodig

Er zijn significante verschillen tussen Lean en Agile. Voor organisaties die hun slagkracht en wendbaarheid willen vergroten, klantgerichter willen werken en meer efficiëntie nastreven is de keuze daarom lastig. Wanneer kies je voor Lean en wanneer is Agile een betere methodiek? Volgens Martijn ...

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...