Gemeente Bergen vergeet anderhalf jaar eigen postbus

De gemeente Bergen heeft de eigen postbus bij supermarkt Deen in het centrum van Bergen anderhalf jaar niet geleegd. De gemeente werd hier donderdag op geattendeerd en toen men de brievenbus opende, bleek er een ’gigantische hoeveelheid’ post in te zitten.  

De gemeente heeft bij de supermarkt een brievenbus voor post voor de gemeente, zodat de inwoners niet helemaal naar het gemeentehuis in Alkmaar hoeven.
Koster deed donderdagavond tijdens een vergadering van een raadscommissie echter een mededeling van ’vervelende aard’. ,,Ik kreeg op weg hierheen een mailtje van de afdeling informatieverwerking.   

„Supermarkt Deen had contact gezocht met de gemeente en gevraagd waarom de postbus niet werd geleegd. Er is toen direct iemand heengegaan en die ontdekte dat in de postbus een gigantische hoeveelheid post zat“, aldus wethouder Yolan Koster in het Noordhollands Dagblad.
De postbus werd tot anderhalf jaar terug geleegd door het WNK. Aan die regeling kwam echter een einde. Er werd toen een overeenkomst met Post NL gesloten en die bracht dagelijks de post naar het gemeentehuis. ,,Men dacht daarom dat ook de postbus bij de Deen dagelijks werd geleegd. Dat was echter niet zo, waardoor die brievenbus dus vol bleef lopen“, aldus Koster.
De gemeente gaat nu onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe dit in de toekomst te voorkomen is. Bovendien wordt de ’vergeten’ post bekeken op de inhoud. „Daar hebben we wat tijd voor nodig, want het is een flinke stapel’’, aldus Koster. Het was de wethouder niet duidelijk of er consequenties vastzitten aan het feit dat die post zo lang in de postbus heeft gezeten en dus nooit de gemeente heeft bereikt. „Ook gaan we na of hier sprake is van enige verwijtbaarheid.”

actueel
26-11-2018 11:11

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...