Japans hotel ‘ontslaat’ robots

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden.  

In de Amerikaanse krant vertelt een hotelmedewerker dat het personeel continu werd gebeld door hotelgasten, omdat zij problemen ondervonden met de robots. Henn-na startte in 2015 en moest het meest efficiënte hotel ter wereld worden. De personeelskosten zouden ook fors omlaag kunnen door het werk van de robots. 
Niets bleek minder waar; de robots gingen veel te vaak kapot en verwarden gesnurk met gesproken instructies, waarna ze de snurkende gast wakker maakten. Het hotel blijft wel gebruikmaken van andere soorten robots en slimme technieken. Er wordt bijvoorbeeld gebruikgemaakt van sloten met gezichtsherkenning. 

actueel
29-01-2019 08:01

Best bekeken

Goed tekeningbeheersysteem is van strategische waarde

Een goed doordacht en opgezet tekeningenbeheersysteem vormt een uiterst belangrijke transparante schakel in de communicatie met betrokken partijen. Het belang van een eenduidig, goed opgezet strategisch tekeningenbeheersysteem komt vooral tot uitdrukking bij belangrijke interne processen op gebieden ...

Europese norm maakt werk makkelijker

Er komen naar verwachting in eind 2006 twee Europese normen voor Facility Management. EN 15221 Facilty Management-Terms and Definitions is de basis voor een 'taal' om in Europa over Facility Management te communiceren. EN 15222, een leidraad voor het voorbereiden en afsluiten van Facility Management ...