Japans hotel ‘ontslaat’ robots

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden.  

In de Amerikaanse krant vertelt een hotelmedewerker dat het personeel continu werd gebeld door hotelgasten, omdat zij problemen ondervonden met de robots. Henn-na startte in 2015 en moest het meest efficiënte hotel ter wereld worden. De personeelskosten zouden ook fors omlaag kunnen door het werk van de robots. 
Niets bleek minder waar; de robots gingen veel te vaak kapot en verwarden gesnurk met gesproken instructies, waarna ze de snurkende gast wakker maakten. Het hotel blijft wel gebruikmaken van andere soorten robots en slimme technieken. Er wordt bijvoorbeeld gebruikgemaakt van sloten met gezichtsherkenning. 

actueel
29-01-2019 08:01

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...