Menselijk klantcontact met nieuw platform

Een nieuwe platform dat moet gaan zorgen ‘voor een naadloze integratie tussen klantcontactmedewerkers en chatbots’, werd onlangs gepresenteerd. Bouwer Reason.ai is, met behulp van Natural Language Processing, in staat de inhoud en emotie van gesprekken te begrijpen.

Ook maakt het platform gebruik van systemen en menselijke processen om, geautomatiseerde of door mensen geadviseerde, oplossingen te communiceren. Hierdoor kan het platform volgens de bouwer ‘complex’ klantcontact (bijvoorbeeld in geval van klachten, technische support of voor aankoopadvies) afhandelen. ,,Idealiter wil ieder bedrijf persoonlijk klantcontact aanbieden’’, zegt Igor Mikhalev, mede-oprichter van Reason.ai.

,,Het verlenen van deze service is echter inefficiënt, kostbaar en moeilijk op te schalen. Bedrijven zetten daarom chatbots in, die wel schaalbaar en efficiënt zijn, maar die niet in staat zijn om interacties op persoonlijk niveau te leveren.’’ Dit probleem heeft Reason.ai nu opgelost, aldus Mikhalev. Nadat wereldwijd meerdere partijen bij zijn organisatie hadden aangegeven hier behoefte aan te hebben, is men gaan nadenken over de vraag hoe zij wel dat verschil konden maken.

,,Met behulp van nieuwe ontwikkelingen in AI is Reason.ai in staat om mensachtige service-ervaringen te creëren, maar met de kracht, prestaties en schaalbaarheid van software’’, meent Mikhalev.

actueel
25-05-2018 16:05

Best bekeken

Koffiecorner cruciale kantoorfaciliteit

Bij het ontwerp van een nieuw interieur speelt de koffiecorner een steeds belangrijkere rol. Dit constateert onder meer interieurspecialist Jaap den Braber. ‘In vergelijking met een aantal jaar geleden, zijn bedrijven bewuster bezig met de inrichting hiervan. Men wil klanten en medewerkers ...

Energiescan levert goedkopere maaltijden

 De kans is groot dat een deel van de patiënten in het UMC St. Radboud over enige tijd niet meer ’s middags maar ’s avonds de warme maaltijd krijgt voorgeschoteld. Uit onderzoek in het kader van de tweede Meerjarenafspraak (MJA2) is gebleken dat het ziekenhuis daarmee ...