Met de leaseauto op vakantie, maar niet elektrisch

Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) onderzocht onder ruim 1.500 zakelijke rijders hoe zij hun zakenauto privé gebruiken. De zakelijke rijder betaalt fors voor het privégebruik van de leaseauto en gebruikt deze auto dan ook voor uiteenlopende privédoeleinden, waaronder de vakantiekilometers. De bijtelling is immers al betaald.    

VZR geeft de berijder hierin groot gelijk. Een berijder besteedt gemiddeld 8% van zijn nettosalaris aan bijtelling. VZR pleit al jaren voor het variabiliseren van deze bijtelling. Zolang dit geen gehoor vindt is het logisch dat de auto, waar bijtelling voor betaald is, maximaal gebruikt wordt. Een uitzondering op de regel vormen de volledig elektrische auto’s. Deze worden met 27% aanzienlijk minder gebruikt om op vakantie te gaan. Dit heeft uiteraard te maken met het ontbreken van een goede oplaadinfrastructuur in Europa en de beperkte actieradius van deze auto’s. Daarnaast is het vaak bij elektrische auto’s ook niet toegestaan om een trekhaak te monteren, omdat de meeste elektrische auto’s geen of een beperkt trekgewicht hebben.

actueel
06-09-2018 08:09

Best bekeken

Koffiecorner cruciale kantoorfaciliteit

Bij het ontwerp van een nieuw interieur speelt de koffiecorner een steeds belangrijkere rol. Dit constateert onder meer interieurspecialist Jaap den Braber. ‘In vergelijking met een aantal jaar geleden, zijn bedrijven bewuster bezig met de inrichting hiervan. Men wil klanten en medewerkers ...

Energiescan levert goedkopere maaltijden

 De kans is groot dat een deel van de patiënten in het UMC St. Radboud over enige tijd niet meer ’s middags maar ’s avonds de warme maaltijd krijgt voorgeschoteld. Uit onderzoek in het kader van de tweede Meerjarenafspraak (MJA2) is gebleken dat het ziekenhuis daarmee ...