Met de leaseauto op vakantie, maar niet elektrisch

Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) onderzocht onder ruim 1.500 zakelijke rijders hoe zij hun zakenauto privé gebruiken. De zakelijke rijder betaalt fors voor het privégebruik van de leaseauto en gebruikt deze auto dan ook voor uiteenlopende privédoeleinden, waaronder de vakantiekilometers. De bijtelling is immers al betaald.    

VZR geeft de berijder hierin groot gelijk. Een berijder besteedt gemiddeld 8% van zijn nettosalaris aan bijtelling. VZR pleit al jaren voor het variabiliseren van deze bijtelling. Zolang dit geen gehoor vindt is het logisch dat de auto, waar bijtelling voor betaald is, maximaal gebruikt wordt. Een uitzondering op de regel vormen de volledig elektrische auto’s. Deze worden met 27% aanzienlijk minder gebruikt om op vakantie te gaan. Dit heeft uiteraard te maken met het ontbreken van een goede oplaadinfrastructuur in Europa en de beperkte actieradius van deze auto’s. Daarnaast is het vaak bij elektrische auto’s ook niet toegestaan om een trekhaak te monteren, omdat de meeste elektrische auto’s geen of een beperkt trekgewicht hebben.

actueel
06-09-2018 08:09

Best bekeken

'Als je het hier niet vindt, bestaat het nog niet'

Chapeau: Internationale beurs ISSA/Interclean dit keer in Amsterdam Zo’n vijftien gele, witte en rode hoogwerkers trekken de aandacht op het plein voor de Amsterdam RAI. De hoogste is 101 meter, een wereldprimeur van Maes. De kleinste van Hinowa Nederland is 19 meter, ook een primeur in ...

Bundeling krachten voor warehouse-optimalisatie

’s Hertogenbosch, 14 september 2010Ctac NV en logistiek specialist Prologys richten een joint venture op die zich volledig richt op optimalisatie van processen in grootschalige magazijnen. Binnen de joint venture brengt Ctac uitgebreide algemene SAP-expertise en een omvangrijk klantenbestand ...