Mid-marketbedrijven koploper in digitale werkplek

Mid-marketbedrijven (honderd tot 999 werknemers), verantwoordelijk voor een aandeel van ruim 1 miljard euro binnen de Europese economie, investeren steeds meer in technologie. Maar nu digitaal voor veel bedrijven een prioriteit vormt, is het zaak dat mid-marketbedrijven de vaardigheden en het securitymanagement in huis hebben om met deze veranderingen om te gaan. Alleen dan blijven ze vooroplopen ten opzichte van de concurrentie. Dat blijkt uit onderzoek van Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE).

Het onderzoek werd uitgevoerd onder meer dan 2.700 werknemers in management- en niet-managementrollen in mid-marketbedrijven wereldwijd. Twee derde van de werknemers van mid-marketbedrijven (66 procent) geeft aan dat hun organisatie ‘het risico loopt om achter te lopen op concurrenten’ doordat de werkgever geen nieuwe technologie implementeert. De druk om bij te blijven, is dus hoog – maar dat geldt ook voor de bijbehorende risico’s. Hoewel ze zich bewust zijn van de cybersecurity van hun bedrijf, geeft bijna driekwart van de werknemers van mid-marketbedrijven (74 procent) aan dat ze het verleden jaar risico hebben genomen met bedrijfsdata. Daarnaast geeft minder dan de helft (48 procent) aan dat ‘elke werknemer’ verantwoordelijk was voor security – tegenover twee derde van de werknemers van grote werkgevers (66 procent).

Bert Leegwater, Country Manager bij Aruba: „Het in gebruik nemen en integreren van technologie krijgt bij bedrijven een steeds grotere prioriteit, en dat biedt mid-marketbedrijven kansen. Mid-marketbedrijven worden vaak over het hoofd gezien in de conversatie over digitale transformatie, omdat de focus meestal ligt op de moeite die grote bedrijven hebben om zich hierop aan te passen, of hoe kleinere bedrijven de gelegenheid aangrijpen om zich op te schalen.”

actueel
11-02-2019 16:02

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...