Mobility as a Service op de Zuidas

Flexibel reizen moet zo aantrekkelijk worden dat een eigen- of lease auto niet langer een vanzelfsprekendheid is. Dit concept heet Mobility as a Service (MaaS) en wordt de komende jaren versneld ontwikkeld om de bereikbaarheid van de Zuidas in Amsterdam en de regio structureel te verbeteren.  

Amsterdam werkt samen met de Vervoerregio en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, dat een landelijk programma uitrolt om in zeven regio’s in Nederland MaaS-diensten te laten ontwikkelen. Tegelijkertijd is samen met werkgeversvereniging ORAM, Green Business Club Zuidas en diverse grote (internationale) werkgevers in en om Zuidas samengewerkt om de eisen en wensen zo te stellen dat bedrijven de dienst als zodanig kunnen aanbieden aan hun medewerkers.
Gebruikers moeten straks met één handeling kunnen zien welk vervoermiddel het beste gebruikt kan worden. Ook reserveren en betalen wordt daarin opgenomen, waarbij rekening wordt gehouden met jouw persoonlijke voorkeuren en omstandigheden en de drukte op de weg en het spoor. Werkgevers kiezen zo voor een vervoersdienst die de duurzaamheid, medewerkerstevredenheid, flexibiliteit van reismogelijkheden en bereikbaarheid van hun kantoren vergroot.  

Het is de bedoeling dat de dienst vanaf 2019 operationeel is. De vervoersdienst moet na lancering op de Zuidas zo snel mogelijk opschalen naar andere bedrijven, bewoners en bezoekers van de stad en regio.

actueel
06-09-2018 08:09

Best bekeken

Kiezen tussen Lean en Agile niet nodig

Er zijn significante verschillen tussen Lean en Agile. Voor organisaties die hun slagkracht en wendbaarheid willen vergroten, klantgerichter willen werken en meer efficiëntie nastreven is de keuze daarom lastig. Wanneer kies je voor Lean en wanneer is Agile een betere methodiek? Volgens Martijn ...

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...