Wachten. We doen het ons hele leven. We wachten op de bus, in de wachtkamer van de dokter, in de file en in de rij voor een ijsje. Gemiddeld wacht een mens zo’n half uur per dag. Voor ons gevoel is dat nog veel langer. Hoe de persoon het wachten ervaart is minder afhankelijk van de absolute tijd van het wachten. In het Utrechtse St. Antonius Ziekenhuis wordt er daarom nu een ‘wachtverzachter’ ingezet.
De wachtverzachter wordt ingezet om het wachten te veraangenamen. Natuurbeelden zorgen ervoor dat de wachtende de focus verlegt op iets anders, zodat het lijkt het alsof de wachttijd korter is. De wachttijd wordt zo beter ervaren. Een bezoek aan het ziekenhuis gaat vaak gepaard met gevoelens van spanning, bezorgdheid of onzekerheid. Om de gedachten tijdens het wachten te verleggen vertoont het St. Antonius Ziekenhuis daarom sinds kort in de wachtruimtes van locatie Utrecht beelden van de Nederlandse natuur. Op de tv-schermen in 20 wachtruimtes worden naast de reguliere informatie voor bezoekers, fragmenten van oogstrelende natuurbeelden van EMS FILMS vertoond. De filmmakers hebben de Nederlandse natuur in de afgelopen jaren filmisch op de kaart gezet met bioscoop hits als De Nieuwe Wildernis, De Wilde Stad en Holland – Natuur in Delta. Een onderzoek van Berkeley, de Universiteit van Californië (VS) heeft uitgewezen dat het bekijken van natuurprogramma’s op tv je gelukkiger maakt en stress vermindert. Professor Keltner, een expert in de wetenschap van emoties bevestigt dat het bekijken van natuurbeelden een positief effect heeft op het angstniveau bij mogelijke medische ingrepen, omdat het rustgevend is en hartslag verlagend zou werken.
De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...
Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...