Online shoppen voor gemak, openingstijden en assortiment

De belangrijkste reden voor Nederlanders om online te shoppen is omdat het gemakkelijk vanuit huis of kantoor kan. Voor bijna de helft van de shoppers (49%) is dit dé reden om online te winkelen. Ook het feit dat webwinkels niet aan openingstijden verbonden zijn, wordt gezien als een van de grote voordelen van online shoppen (35%).

Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP is opgesteld. Een andere reden om online te shoppen is het assortiment. 35 procent van de Nederlanders heeft het idee dat dit groter is in webshops. Dat de prijs online soms lager uitvalt speelt ook mee in de keuze voor het winkelen op het internet (30%), net als het feit dat producten gemakkelijker
vergeleken kunnen worden via verschillende websites (29%). Naar verwachting shopt 84 procent van de bevolking dit jaar online. Voor meer dan de helft van de Nederlanders (58%) is de prijs van belang. Het bieden van speciale kortingen zorgt ervoor dat een kwart van de bevolking (25%) over de aankoopstreep gaat. Een laatste aandachtspunt voor de webwinkeliers zijn de verzendkosten. Voor 48 procent van de online shoppers is het namelijk van belang dat pakketten kosteloos worden bezorgd.

actueel
08-05-2019 10:05

Best bekeken

Vitality Check meet betrokkenheid

Willem van Rhenen, bedrijfsarts bij ArboNed heeft in samenwerking met de universiteit Utrecht een instrument, de ‘Vitality Check’ ontwikkeld waarmee de bevlogenheid of gespannenheid van medewerkers in kaart kan worden gebracht. Ook kunnen aan de hand van dit instrument de oorzaken ...

Document Dialog en ReadSoft vormen krachtig team

Partnership optimaliseert ePostkamer en eFacturatieBunnik, 11 maart 2010 – Document Dialog, leverancier van totaaloplossingen voor documentintensieve organisaties, vormt met ReadSoft een krachtig partnership wat betreft de ontvangst en verwerking van binnenkomende documenten. In ...