Online shoppen voor gemak, openingstijden en assortiment

De belangrijkste reden voor Nederlanders om online te shoppen is omdat het gemakkelijk vanuit huis of kantoor kan. Voor bijna de helft van de shoppers (49%) is dit dé reden om online te winkelen. Ook het feit dat webwinkels niet aan openingstijden verbonden zijn, wordt gezien als een van de grote voordelen van online shoppen (35%).

Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP is opgesteld. Een andere reden om online te shoppen is het assortiment. 35 procent van de Nederlanders heeft het idee dat dit groter is in webshops. Dat de prijs online soms lager uitvalt speelt ook mee in de keuze voor het winkelen op het internet (30%), net als het feit dat producten gemakkelijker
vergeleken kunnen worden via verschillende websites (29%). Naar verwachting shopt 84 procent van de bevolking dit jaar online. Voor meer dan de helft van de Nederlanders (58%) is de prijs van belang. Het bieden van speciale kortingen zorgt ervoor dat een kwart van de bevolking (25%) over de aankoopstreep gaat. Een laatste aandachtspunt voor de webwinkeliers zijn de verzendkosten. Voor 48 procent van de online shoppers is het namelijk van belang dat pakketten kosteloos worden bezorgd.

actueel
08-05-2019 10:05

Best bekeken

Johan Steenbakkers wint Gouden Koksmes

Johan Steenbakkers is de beste instellingskok van Nederland. De kok van het Catherina Ziekenhuis in Eindhoven won deze titel tijdens het Nationaal Kampioenschap voor Instellingskoks 2006 op de vakbeurs Horecava. De jury kreeg een voorgerecht van gerookte paling voorgeschoteld. Daarna volgde als ...

(Brand)veiligheid in de zorgsector

De focus op verhoging van kwaliteit en veiligheid in de zorg wordt steeds scherper. Het moet veiliger voor cliënt en zorgverlener.Ook wil de overheid dat het aantal incidenten drastisch daalt. Dat vereist voor veel organisaties een andere werkwijze, soms ook een andere cultuur. Een optimale ...