Overstappen door slecht klantenservice

Circa 70% van de klanten stapt over naar een concurrerend bedrijf door slechte klantenservice. Maar niet alleen is het als individueel bedrijf van groot belang om een goede service te bieden aan klanten: Nederlandse bedrijven lopen in totaal jaarlijks € 3 miljard aan omzet mis door slechte dienstverlening.  

Baarns adviesbureau Lopes Slot onderzocht de verliezen die bedrijven lijden door het gebrek aan goede service. ‘Veel bedrijven hebben geen exact inzicht in de kosten die zij maken door slechte klantenservice.’, meldt het op Customer First. Daaruit blijkt dat een afhakende klant een Nederlands bedrijf gemiddeld € 371 aan omzet kost. Een negatieve ervaring die op internet wordt gedeeld, zorgt gemiddeld voor de vermindering van het klantenbestand met dertig stuks. ‘De reputatieschade laten we hier nog buiten beschouwing.’
Het onderzoek laat tevens de positieve gevolgen zien na een goede ervaring met de klantenservice van een bedrijf. Zo zegt 86 procent van de ondervraagde klanten empathische vaardigheden te waarderen en zegt in dit geval nogmaals terug te komen bij dit bedrijf. 

actueel
07-12-2018 08:12

Best bekeken

Vitality Check meet betrokkenheid

Willem van Rhenen, bedrijfsarts bij ArboNed heeft in samenwerking met de universiteit Utrecht een instrument, de ‘Vitality Check’ ontwikkeld waarmee de bevlogenheid of gespannenheid van medewerkers in kaart kan worden gebracht. Ook kunnen aan de hand van dit instrument de oorzaken ...

Document Dialog en ReadSoft vormen krachtig team

Partnership optimaliseert ePostkamer en eFacturatieBunnik, 11 maart 2010 – Document Dialog, leverancier van totaaloplossingen voor documentintensieve organisaties, vormt met ReadSoft een krachtig partnership wat betreft de ontvangst en verwerking van binnenkomende documenten. In ...