Plan begin- en eindtijden evenementen buiten de spits

‘Een evenement begint voor exposanten al bij de opbouw, en voor bezoekers bij de reis naar de locatie toe. Die eerste indruk zet de toon. Hoe goed die toon is, wordt voor 99% bepaald door goede logistiek’, zegt Wim Braakman, Manager Traffic Management bij RAI Amsterdam.  

Op de website van de beursorganisator geeft de specialist in Traffic Management nuttige tips, waardoor bezoekers en exposanten de beste kans op een goede ervaring krijgen. Vooral de begin- en eindtijden van evenementen zijn van groot belang, stelt Braakman. „Wanneer je uit eerdere edities een goede registratie hebt van bezoekersaantallen, verspreiding over de dag en het soort vervoer waarmee mensen komen, kun je je goed voorbereiden. Met zulke informatie bepalen wij vrij nauwkeurig welke parkeerterreinen en garages we moeten reserveren en op welke tijden we de grootste verkeersstromen verwachten.”
Het is hem een doorn in het oog dat de meeste beurzen beginnen tussen 09.00 en 10.00 en eindigen tussen 17.00 en 18.00 uur. Dan dwing je bezoekers bijna om in de spits te reizen. „Je doet hen er een groot plezier mee om voor of na de verkeersdrukte te beginnen en te eindigen. Je kunt er zelfs je programma extra aantrekkelijk mee maken, bijvoorbeeld door eten te serveren om 18.00 uur, op een informele wijze die ook gelegenheid geeft tot netwerken.”

actueel
30-08-2018 08:08

Best bekeken

Kiezen tussen Lean en Agile niet nodig

Er zijn significante verschillen tussen Lean en Agile. Voor organisaties die hun slagkracht en wendbaarheid willen vergroten, klantgerichter willen werken en meer efficiëntie nastreven is de keuze daarom lastig. Wanneer kies je voor Lean en wanneer is Agile een betere methodiek? Volgens Martijn ...

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...