Slechte dagen’ hebben veel oorzaken

Maar liefst 69 procent van de werkenden geeft aan minimaal eens per week een ‘slechte dag’ te hebben. Dat concluderen Woohoo Inc en de ‘International Week of Happiness at Work’ na een internationaal onderzoek over hoeveel goede dagen we hebben op het werk, en wat een goede dag ‘goed’ maakt. Eerder deed Woohoo Inc een onderzoek naar slechte dagen, waar wereldwijd 700 medewerkers aan meededen.

Slechte dagen op het werk komen relatief vaak voor: 19% van de respondenten gaf aan elke of bijna elke dag een slechte dag te hebben. Maar liefst 63% heeft minimaal eens per week een slechte dag. De definitie van een slechte dag is een dag waarop je je echt slecht voelt, ongelukkig bent op het werk en dat je liefst de volgende dag niet meer terug zou gaan. Dat een zo groot deel van de respondenten zich zo voelt is zorgelijk. Niet alleen voor hun eigen gezondheid en privéleven, maar ook voor de organisatie waar ze werken. De belangrijkste oorzaken voor een slechte dag zijn volgens de respondenten gebrek aan help en steun van de manager, negatieve collega’s, gebrek aan waardering, onduidelijkheid over de visie en strategie van de organisatie en te hoge werkdruk.

actueel
03-09-2018 13:09

Best bekeken

Koffiecorner cruciale kantoorfaciliteit

Bij het ontwerp van een nieuw interieur speelt de koffiecorner een steeds belangrijkere rol. Dit constateert onder meer interieurspecialist Jaap den Braber. ‘In vergelijking met een aantal jaar geleden, zijn bedrijven bewuster bezig met de inrichting hiervan. Men wil klanten en medewerkers ...

Energiescan levert goedkopere maaltijden

 De kans is groot dat een deel van de patiënten in het UMC St. Radboud over enige tijd niet meer ’s middags maar ’s avonds de warme maaltijd krijgt voorgeschoteld. Uit onderzoek in het kader van de tweede Meerjarenafspraak (MJA2) is gebleken dat het ziekenhuis daarmee ...