Slechte dagen’ hebben veel oorzaken

Maar liefst 69 procent van de werkenden geeft aan minimaal eens per week een ‘slechte dag’ te hebben. Dat concluderen Woohoo Inc en de ‘International Week of Happiness at Work’ na een internationaal onderzoek over hoeveel goede dagen we hebben op het werk, en wat een goede dag ‘goed’ maakt. Eerder deed Woohoo Inc een onderzoek naar slechte dagen, waar wereldwijd 700 medewerkers aan meededen.

Slechte dagen op het werk komen relatief vaak voor: 19% van de respondenten gaf aan elke of bijna elke dag een slechte dag te hebben. Maar liefst 63% heeft minimaal eens per week een slechte dag. De definitie van een slechte dag is een dag waarop je je echt slecht voelt, ongelukkig bent op het werk en dat je liefst de volgende dag niet meer terug zou gaan. Dat een zo groot deel van de respondenten zich zo voelt is zorgelijk. Niet alleen voor hun eigen gezondheid en privéleven, maar ook voor de organisatie waar ze werken. De belangrijkste oorzaken voor een slechte dag zijn volgens de respondenten gebrek aan help en steun van de manager, negatieve collega’s, gebrek aan waardering, onduidelijkheid over de visie en strategie van de organisatie en te hoge werkdruk.

actueel
03-09-2018 13:09

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...