Smartphone-reiniger op ozon

De eerste smartphone-reiniger op ozon is afgelopen maand getest bij veertien zorginstellingen. Het innovatieve apparaat maakt de smartphone volledig bacterievrij. Op alle servicedesk-afdelingen konden medewerkers binnen acht minuten hun telefoon reinigen.  

It-detacheerder PEAK-IT stelde de smartphone-reiniger ter beschikking aan al zijn zorgklanten. Het is het eerste apparaat in zijn soort dat werkt op basis van uv-licht en ozon. Op een gemiddelde smartphone wemelt het van de bacteriën als streptokokken, stafylokokken en de E. colibacterie. Patiënten, bezoekers en zorgmedewerkers hebben dit broeinest van bacteriën elk uur wel even in de hand, ook in het bijzijn van patiënten. Uit onderzoek van Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland bleek deze zomer dat een derde van de zorgmedewerkers zijn smartphone zelden tot nooit reinigt en dat hier in de zorg ook geen richtlijnen voor zijn. 
„Deze smartphone-reiniger heeft een vernuftig systeem”, zegt directeur Stassen enthousiast tegen PC Active. „Toen we ermee in aanraking kwamen, besloten we er als eerste in Nederland een aantal van aan te schaffen om door onze zorgklanten te laten testen.” Er zit verder geen commercieel doel achter, benadruk Stassen. “We gaan ze niet verkopen. Het is puur als gebaar richting de zorginstellingen waarmee we samenwerken.” De werking van de smartphone-reiniger is eenvoudig en efficiënt. Deksel eraf, telefoon erin, acht minuten wachten en de telefoon is voor volledig bacterievrij. 

actueel
19-11-2018 14:11

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...