The Edge krijgt 30.000 sensoren

Het zeer duurzame kantoor van Deloitte Amsterdam – ‘The Edge’ – wordt de komende tijd omgetoverd tot een technologisch bolwerk. Maar liefst 30.000 sensoren worden geïnstalleerd, waarbij de verzamelde gegevens via Internet of Things (IoT)-technologie gebruikt zullen worden om de werkbeleving van de professionals van Deloitte naar een hoger niveau te tillen.   

Ook zal het accountants- en adviesbureau de nieuwe IT-infrastructuur gebruiken om opdrachtgevers concreet de voordelen van IoT te demonstreren.  Sinds november 2014 is Deloitte de trotse hoofdhuurder van The Edge, een duurzaam kantoorgebouw gevestigd op de Amsterdamse Zuidas. Het gebouw van het adviesbureau is voorzien van driedubbelglas, energiezuinige installaties en de vele geïntegreerde zonnecellen maken het kantoor zelfs klimaatneutraal. Volgens Theo Slaats, CIO bij Deloitte Nederland, heeft het moderne gebouw inmiddels al zijn waarde bewezen: “Vanuit een kosten- en duurzaamheidsperspectief is de impact erg groot op ons bedrijf”, zegt hij op consultancy.nl. Het accountants- en adviesbureau maakte onlangs bekend dat The Edge de komende tijd zal worden voorzien van een geheel nieuwe IT-infrastructuur. Bert Leegwater, Country Sales Manager bij het uitvoerende Aruba Networks: „We zorgen niet alleen dat meer dan 30.000 sensoren en 3.300 gebruikers zijn verbonden, maar het maakt ook het beheer en onderhoud van het draadloze netwerk makkelijker.” De sensoren registeren de bezettingsgraad van ruimtes, hoe medewerkers door het gebouw lopen, de temperatuur en het grondstoffenverbruik. Aan de hand daarvan kan worden bespaard op energie- en waterkosten en eveneens kunnen de gegevens worden ingezet om de werkplanning van de medewerkers efficiënter in te richten. 

actueel
08-10-2018 09:10

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...