UWV en Asito helpen GGZ-cliënten aan een baan

Het UWV en schoonmaakorganisatie Asito gaan een samenwerking aan om cliënten van GGZ-instellingen aan het werk te krijgen. Gezamenlijk met de GGZ-instelling waar de cliënt onder behandeling is, wordt het beste traject ingericht, waarbij bestaande belemmerende regelgeving aan de kant wordt geschoven.   

Hans van Leeuwen, HR directeur bij Asito: „Asito heeft meerdere GGZ-instellingen als klant. In de behandeling van de cliënten van deze instellingen kan het van belang zijn om via ‘cliëntparticipatie’ invulling te geven aan een dagritme, waarbij de cliënt als onderdeel van de behandeling meewerkt met de schoonmaakkrachten van Asito. Uiteindelijk kan dit leiden tot betaald werk binnen Asito of daarbuiten.”
Het belangrijkste van de samenwerking is dat de betroffen mensen weer een zinvol bestaan opbouwen. Werk draagt bij aan het gevoel ertoe te doen en nuttig te zijn. Uit recente studies blijkt dat werk ook kan bijdrage aan het herstel. 

actueel
23-11-2018 08:11

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...