Vergaderen tussen de kippen

Wie op zoek is naar een inspirerende vergaderlocatie, kan binnenkort terecht Kipster. Deze innovatieve en diervriendelijke kippenboerderij in het Brabantse Oirlo heeft namelijk ‘een bijzonder kippenhok voor gasten om met elkaar te kakelen’, aldus Kipster. Zo kun je hier je ei kwijt tijdens een vergadering, brainstorm of presentatie, maar ook genieten van een kakelvers bereide lunch of diner.  

In de vergaderzaal van Kipster is plek voor maximaal 75 mensen bij een theateropstelling. Catering, voor bijvoorbeeld een lunch of diner, maar ook tijdens een vergadering, behoort ook tot de mogelijkheden. Hiervoor werkt Kipster samen met cateraar Culinair Creatief. Wie na afloop van een meeting nieuwsgierig is naar de innovatieve werkwijze van het bedrijf kan een rondleiding krijgen over de boerderij. Ook is er een kleine tentoonstelling te zien voor bezoekers.  

Het bijzondere aan Kipster zijn de vele dier- en milieuvriendelijke maatregelen die het bedrijf heeft genomen. Zo worden de kippen gevoerd met restjes van bakkerijen en bijproducten van het land, zoals haverdoppen. Het idee hierachter is dat op dit moment zeventig procent van de vruchtbare grond in Nederland wordt gebruikt om dieren op te houden. Dit drukt erg op het milieu. En dat terwijl dieren ook prima op niet-vruchtbare grond kunnen leven en met restjes gevoed kunnen worden.
Een andere milieuvriendelijke maatregel zijn de eierdozen die Kipster gebruikt. Die zijn namelijk gemaakt van aardappelzetmeel, cellulosevezels en water. Volgens de kippenboerderij het ‘meest duurzame eierdoosje dat er is’. Ook leveren de 1097 zonnepanelen op het dak zoveel energie op dat de boerderij energieneutraal is.

actueel
04-02-2019 16:02

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...