Verzendzakken om CO2-uitstoot te verlagen

Webwinkelgigant Bol.com stapt in 2019 ‘waar mogelijk’ af van bezorgmateriaal met het eigen logo en kleurenschema. In plaats daarvan komt er onder meer een verzendzak van volledig gerecycled plastic. Met de
veranderingen wil het bedrijf de CO2-uitstoot verlagen.

In 2019 hoopt de webwinkel ongeveer 3,5 miljoen minder wit-blauwe Bol. com-dozen te gebruiken bij het verpakken van verzendingen. In de plaats daarvan wordt een plastic verzendzak in gebruik genomen, die in vergelijking met de kartonnen doos van nu een uitstoot van 90 procent lager heeft, zo claimt het bedrijf. De verminderde CO2-uitstoot wordt met name behaald door het lichtere verpakkingsmateriaal. Ook zorgt het gebruik van plastic verzendzakken er volgens Bol.com voor dat er minder pakketten worden verstuurd met veel ‘loze lucht‘. Daardoor kunnen busjes van pakketbezorgers meer spullen meenemen
en zijn er minder transportbewegingen nodig, argumenteert Bol.com.

Momenteel zijn de verpakkingen van Bol.com goed voor 20 procent van de totale CO2-uitstoot van de webwinkelgigant. Met onder meer de overstap naar meer duurzame verpakkingswijzen wil Bol.com in 2025 klimaatneutraal zijn.

actueel
08-05-2019 11:05

Best bekeken

Vitality Check meet betrokkenheid

Willem van Rhenen, bedrijfsarts bij ArboNed heeft in samenwerking met de universiteit Utrecht een instrument, de ‘Vitality Check’ ontwikkeld waarmee de bevlogenheid of gespannenheid van medewerkers in kaart kan worden gebracht. Ook kunnen aan de hand van dit instrument de oorzaken ...

Document Dialog en ReadSoft vormen krachtig team

Partnership optimaliseert ePostkamer en eFacturatieBunnik, 11 maart 2010 – Document Dialog, leverancier van totaaloplossingen voor documentintensieve organisaties, vormt met ReadSoft een krachtig partnership wat betreft de ontvangst en verwerking van binnenkomende documenten. In ...