Voorbereid op uitval telecommunicatie

Wat als telecommunicatie uitvalt? Om de gevolgen daarvan in beeld te krijgen heeft Agentschap Telecom de ‘Quickscan Uitval Telecom’ ontwikkeld. Deze scan biedt organisaties inzicht in de vraag hoe groot de kans op uitval van telecommunicatie is. De scan geeft ook aan welke maatregelen genomen zouden kunnen worden om dit te voorkomen.  

Organisaties worden steeds afhankelijker van telecommunicatie. Denk aan mobiele telefoons, internet en slimme apparaten. Hierdoor kunnen organisaties steeds beter en efficiënter werken. Keerzijde is dat ze er ook steeds afhankelijker van worden. Als telecom uitvalt en data niet meer beschikbaar is heeft dat voor veel organisaties gevolgen. De Quickscan Uitval Telecom biedt organisaties handvatten om deze afhankelijkheid te verminderen.  

De Quickscan Uitval Telecom leidt medewerkers van organisaties door een aantal vragen over kennis en gebruik van telecommunicatie binnen hun organisatie. Op basis van de antwoorden ontvangen organisaties direct advies over de mogelijke risico’s en te nemen maatregelen. De quickscan vond plaats in het kader van het programma Telekwetsbaarheid. Dit programma wil de samenleving bewust maken van de afhankelijkheid van telecommunicatie en weerbaarder maken door handelingsperspectief te bieden.

Communicatie
22-11-2018 08:11

Best bekeken

Vitality Check meet betrokkenheid

Willem van Rhenen, bedrijfsarts bij ArboNed heeft in samenwerking met de universiteit Utrecht een instrument, de ‘Vitality Check’ ontwikkeld waarmee de bevlogenheid of gespannenheid van medewerkers in kaart kan worden gebracht. Ook kunnen aan de hand van dit instrument de oorzaken ...

Document Dialog en ReadSoft vormen krachtig team

Partnership optimaliseert ePostkamer en eFacturatieBunnik, 11 maart 2010 – Document Dialog, leverancier van totaaloplossingen voor documentintensieve organisaties, vormt met ReadSoft een krachtig partnership wat betreft de ontvangst en verwerking van binnenkomende documenten. In ...