Voorbereid op uitval telecommunicatie

Wat als telecommunicatie uitvalt? Om de gevolgen daarvan in beeld te krijgen heeft Agentschap Telecom de ‘Quickscan Uitval Telecom’ ontwikkeld. Deze scan biedt organisaties inzicht in de vraag hoe groot de kans op uitval van telecommunicatie is. De scan geeft ook aan welke maatregelen genomen zouden kunnen worden om dit te voorkomen.  

Organisaties worden steeds afhankelijker van telecommunicatie. Denk aan mobiele telefoons, internet en slimme apparaten. Hierdoor kunnen organisaties steeds beter en efficiënter werken. Keerzijde is dat ze er ook steeds afhankelijker van worden. Als telecom uitvalt en data niet meer beschikbaar is heeft dat voor veel organisaties gevolgen. De Quickscan Uitval Telecom biedt organisaties handvatten om deze afhankelijkheid te verminderen.  

De Quickscan Uitval Telecom leidt medewerkers van organisaties door een aantal vragen over kennis en gebruik van telecommunicatie binnen hun organisatie. Op basis van de antwoorden ontvangen organisaties direct advies over de mogelijke risico’s en te nemen maatregelen. De quickscan vond plaats in het kader van het programma Telekwetsbaarheid. Dit programma wil de samenleving bewust maken van de afhankelijkheid van telecommunicatie en weerbaarder maken door handelingsperspectief te bieden.

actueel
22-11-2018 08:11

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...