Zakelijke reiziger gebruikt vaker openbaar vervoer

Naast de leaseauto zijn ook de (deel)fiets, taxi en openbaar vervoer aan een opmars bezig in de zakelijke markt. Dat constateert MultiTankcard (MTc) na de introductie van mobiliteitspas MoveMove. Bredere mobiliteit krijgt ook steeds meer een plek bij leasemaatschappijen.  

Sinds de lancering van MoveMove in februari heeft 35 procent van de nieuwe klanten voor een OV-pas gekozen. Een significante verschuiving. „We merken dat ondernemers zichzelf én hun medewerkers meer flexibiliteit willen bieden. Die ontwikkeling was natuurlijk al gaande met flexplekken en thuis werken, maar heeft nu ook het zakelijk reizen bereikt”, aldus een woordvoerder van het bedrijf. De markt voor zakelijk reizen maakt grote veranderingen door, stelt MTc. Vooral voor kortere reizen of vervoer binnen de stad kiezen ondernemers steeds vaker voor de fiets, taxi, bus of trein. Dit geldt in het bijzonder voor bedrijven in de zakelijke dienstverlening, maar ook een deel van de retailers vindt het prettig om de auto zo nu en dan te laten staan. „Mensen willen gewoon van A naar B, en dat snel en comfortabel. Auto of bus maakt dan niet uit. Maar ook duurzaamheid speelt een steeds grotere rol. We zien dat steeds meer organisaties de duurzaamheidsparagraaf uit hun businessplan concreet handen en voeten willen geven.”

actueel
30-08-2018 08:08

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...