Zes weken per jaar werken vanuit een villa op Bali

De werknemers van het Amsterdamse online marketingbureau Brandfirm zitten er deze weken warmpjes en vooral exotisch bij. Ze vertrekken iedere winter naar Bali om daar anderhalve maand zes te werken in een villa vlakbij het strand.

„De villa waar we verblijven staat midden in de rijstvelden. Met een paar minuten op de scooter ben je op het strand. Bovendien lopen we er 7 uur voor op Nederland, dus de meeste werknemers gaan nog even iets op het eiland doen en gaan daarna pas aan de slag. En dan zijn ze nog steeds eerder begonnen dan de meeste Nederlanders“, aldus Christiaan Pol, directeur van Brandfirm in het AD.
De inmiddels jaarlijkse werkvakantie naar Bali is ontstaan in een opwelling, zegt Pol. ,,In september 2016 zeiden mijn partners bij de vergadering dat ze geen zin hadden in het winterweer hier.'' Met dat idee gingen ze aan de slag. De eerste reis naar Bali was een sprong in het diepe voor het bedrijf. ,,Maar één iemand van ons was er daarvoor ooit geweest. De villa hadden we alleen op de foto gezien dus we wisten niet waar we terecht zouden komen. En zou het internet wel snel genoeg zijn? Maar de villa was prachtig, en het internet net zo snel als in Nederland.’’
Alle werknemers gaan de komende maanden naar het eiland, maar het hoofdkantoor in Amsterdam blijft bemand. „We wisselen elkaar af, en gaan ook niet allemaal voor hetzelfde aantal weken naar Bali. Het hangt ervan af wat iemand wil. We hebben collega's die er zes weken willen doorbrengen en anderen die drie weken wel genoeg vinden.”
Tijdens het verblijf op het eiland worden er topmaanden gedraaid, stelt Pol. „Daar werken is juist enorm goed voor de productiviteit. Je komt los uit de normale sleur en je hebt geen verplichtingen behalve het werk. De focus die je daar op je werk kan hebben, vind je niet snel in Nederland.” 

actueel
25-01-2019 10:01

Best bekeken

Klanten De Lage Landen tevreden

De Lage Landen Translease heeft dit jaar de meest tevreden klanten. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Fleetmanagement van het onderzoeksbureau Heliview. Bij dit onderzoek is aan circa 6000 wagenparkbeheerders hun mening gevraagd over dertig aspecten met betrekking tot dienstverlening, ...

Chatbots voldoen nog lang niet aan klantverwachtingen

Snelle, simpele vragen zijn voor de meeste chatbots geen punt, maar heel veel meer moet je er niet van verwachten anno nu. Volgens onderzoek van Pegasystems onder 3.500 consumenten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië, scoort ‘gebrek aan intelligentie’ hoog op de ...