Social media



Contact gegevens

jvbon@survuz.com
0653396570
www.survuz.com


Adres gegevens

-

Jan van Bon

Voorzitter Stichting SURVUZ
Stichting SURVUZ

Ervaringen

Voorzitter
Stichting SURVUZ
jan 2015 - heden


Opleidingen

Biomathematica
Rijksuniversiteit Groningen
aug 1971 - aug 1978


Nevenfuncties

-


Specialisaties

Servicemanagement

Het inrichten en verbeteren van de werkwijze van dienstverlenende organisaties. Normen en standaarden voor dienstverlenende domeinen, bv ISO41001, EN15221, NEN7510, ISO20000, ISO9001, ISAE3402, COBIT, ISO27001, ISO18295 Tooling voor serviceorganisaties (ITSM, FMIS) Enterprise Service Management Architectuur




Publicaties

The run-away syndrome of IT people

In times when populations of entire nations are running away from war and violence, it always strikes me that IT people are often on the run too. I can understand what drives the Syrian, Afghan, or North African refugees, but when it comes to IT people this is still kind of a mystery to me. https://www.linkedin.com/pulse/run-away-syndrome-people-jan-van-bon/


Een eenvoudig maturitymodel voor Service Excellence en tooling

Iedere facilitaire organisatie heeft managementmiddelen nodig om haar taken mee te besturen. Die middelen variëren van kladblokjes tot zeer complexe FMIS’en. Wanneer heb je nou welke hulpmiddelen nodig? Dit artikel demonstreert een eenvoudig volwassenheidsmodel om het optimale systeem te bepalen. https://www.linkedin.com/pulse/een-eenvoudig-maturitymodel-voor-service-excellence-en-jan-van-bon/


Nieuwste service management methode USM biedt facilitaire wereld grote kansen

Nederland is de bakermat van het methodisch werken in dienstverlenende organisaties. De laatste ontwikkeling op dat gebied (de USM-methode: Universeel Service Management) belooft veel goeds voor facilitaire organisaties en andere (primaire) dienstverleners. https://www.linkedin.com/pulse/nieuwste-servicemanagementmethode-biedt-grote-kansen-aan-jan-van-bon/


Who will beat ITIL?

When I was asked to write a column on ITIL’s life story in honor of Happy ITIL® Day 2016, I didn’t have to think long. ITIL is simply too important to let this pass. And as millions have read the books I wrote on ITIL, it was also something I couldn’t refuse. https://www.linkedin.com/pulse/who-beat-itil-jan-van-bon/


Agile Service Management en Evolutie

In de afgelopen drie decennia heeft zich een opvallende kentering in het domein van de informatievoorziening voltrokken. Van een technologisch gericht vakgebied, waarbij applicaties en infrastructuur centraal stonden, is de stap naar ICT als dienstverleningsmodel gezet. Althans, dat zeggen de leerboeken. De praktijk is helaas anders. Gelukkig kan dat met beperkte inspanning worden opgelost. https://www.linkedin.com/pulse/agile-service-management-en-evolutie-jan-van-bon/


Hoezo procesmanagers?

IT’ers zijn in de regel zeer gestructureerd denkende wezens. Ze kunnen de mooiste strakke programma’s schrijven, netwerken en computers bouwen en projecten managen. Maar zodra het op organiseren aankomt is het net of ze een blinddoek voordoen en het gezonde verstand laten varen. Helemaal wanneer het begrip ‘proces’ in het geding is. https://www.linkedin.com/pulse/procesmanagers-jan-van-bon/


Hoe haal je met een slim managementsysteem meer rendement uit je workflow tool?

Tools voor het managen van het werk (workflow tools) zijn voor alle serviceorganisaties van cruciaal belang. Maar hoe richt je nou je tool het best in? https://www.linkedin.com/pulse/hoe-haal-je-met-een-slim-managementsysteem-meer-uit-workflow-van-bon/


De USM-methode – blauwdruk voor service excellence in facilitair beheer

Klantafspraken, SLA’s, KPI-rapportages: het zijn allemaal ‘symptomen’ van uw facilitaire dienstverlening. Service excellence en maximale toegevoegde waarde bieden aan uw klanten, dat is waar het écht om draait. Hoe kunt u hier effectief sturing aan geven? De methode Universeel Service Management (USM) biedt u de blauwdruk. https://www.linkedin.com/pulse/de-usm-methode-blauwdruk-voor-service-excellence-beheer-jan-van-bon/



Notice: Undefined variable: tag_id in /home/users/A006193/centrumfacilitair.nl/www.centrumfacilitair.nl/footer_home.php on line 73